Inlägg: 1294817
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Poffa:
Då är ju alla puckar som tar på skridskon mål. Jag har i princip aldrig under mina 32 år inom hockeyn sett en spelare "sparka" in pucken med en sparkrörelse. Man tvärställer skridskon för att vinkla in en puck man inte kommer åt med klubban.
Då är ju alla puckar som tar på skridskon mål. Jag har i princip aldrig under mina 32 år inom hockeyn sett en spelare "sparka" in pucken med en sparkrörelse. Man tvärställer skridskon för att vinkla in en puck man inte kommer åt med klubban.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Poffa: Men får man verkligen lyfta på skridskon och föra den framåt jämfört med resten av kroppen när man träffar pucken?
Gustafsson: Målet är mål. Man får bromsa in pucken, man får vinkla skridskon för att styra den åt rätt håll. Det ska vara en sparkrörelse, det är inte det där.
Tollefsens tackling är lika mycket mot huvudet som Hedmans.