Sawchuk: Ja och vart finns det stöd för domaren att ta hjälp av repriserna? Han dömer efter vad han såg.
Inlägg: 1294953
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud: Så det var en "checking to the head" i realtime som domaren såg alltså? Var tog då den vägen på reprisen?
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud:
Trots detta är det en felbedömning som ger Modo en enorm uppförsbacke.
Med ditt resonemang kan man aldrig kritisera en domare eftersom han aldrig gör fel, detta på grunderna att han trodde han gjorde rätt.
Domaren kan ju omöjligt ha sett en Checking to the head eftersom det aldrig var det. Detta innebär att han chansade eller helt enkelt hittade på detta. Inget av scenariona är acceptabelt. Det rätta hade varit att fria och låta disciplinnämden ta hand om eventuell anmälan.
Trots detta är det en felbedömning som ger Modo en enorm uppförsbacke.
Med ditt resonemang kan man aldrig kritisera en domare eftersom han aldrig gör fel, detta på grunderna att han trodde han gjorde rätt.
Domaren kan ju omöjligt ha sett en Checking to the head eftersom det aldrig var det. Detta innebär att han chansade eller helt enkelt hittade på detta. Inget av scenariona är acceptabelt. Det rätta hade varit att fria och låta disciplinnämden ta hand om eventuell anmälan.