Inlägg: 1295167
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Nu talas det ju om en tackling mot huvudet på Schubert men hade jag inte vetat att så varit fallet så ser det på klippet ut som om Hedman inte ens träffar Schuberts huvud utan mer att han träffar med höften mot Schuberts lår/knä och att det är där som en ev skada isf skulle ha uppstått.
Möjligtvis att han touchat Schuberts huvuds med axeln och då krävs det ibland inte så mkt kraft för bli knockad, om det träffar olyckligt och på helt fel ställe sas.
Kan det vara så att man bara fejkat en huvudskada för att få större rubriker och ett hårdare straff på Hedman?
Kanske lite väl konspiratoriskt, men jag går som sagt bara på Sportbladets bilder...
Möjligtvis att han touchat Schuberts huvuds med axeln och då krävs det ibland inte så mkt kraft för bli knockad, om det träffar olyckligt och på helt fel ställe sas.
Kan det vara så att man bara fejkat en huvudskada för att få större rubriker och ett hårdare straff på Hedman?
Kanske lite väl konspiratoriskt, men jag går som sagt bara på Sportbladets bilder...
Jag ser annars ingen egentlig poäng i att bara säga att han tycker annorlunda. Det kan vi ju alla konstatera.
Att han sen kanske överreagerat må vara hänt.
I sak håller jag ändå med spud till 100% i det han försöker säga angående domarproblematiken, enögda hemmafans bedömningar, osv osv.
Angående Hedmans tackling så ser det iaf ut som en rätt så sjysst tackling: inget hoppande eller medvetet siktande med axeln mot Schuberts huvud, som jag ser det.