Inlägg: 1295168
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Huge: Hur som helst är det väldigt bra att denna diskussion kommer upp, merparten av svenska folket och elitserietränarna och säker merparten av landets alla tränare vill ha en fysiskare hockey, men domarnivån i sverige är löjligt låg och löjligt intolerant när det komnmer till tacklingar.
Detta tycker jag ska bli en ledande fråga för hockeyförbundet och domarbasen och alla inblandade då svensk hockey blivit sämre och sämre de senaste åren, statusen på svensk ishockey sjunker och vi blir allt mesigare i spelsätt, skydda puck,finta och trixa, samt åka i cirklar har blivit en vardag, medans fysiskt spel,hårdare checking och mer intensiv hockey kommit i skymundan. Es är inte längre så bra som den varit, khl har sprungit förbi, tyskarna och Schweiz är inte långt efter snart är det inte omöjligt att finska ligan kliver om oxå, vem vet?!
De jag vet är att om inte denna debatt tas på allvar så är jag rädd för att svenska es kommer bli mindre attraktiv för utländska spelare samt att våra egna talanger kommer få allt svårare att anpassa sig och klara av att spela "Over there"
Detta tycker jag ska bli en ledande fråga för hockeyförbundet och domarbasen och alla inblandade då svensk hockey blivit sämre och sämre de senaste åren, statusen på svensk ishockey sjunker och vi blir allt mesigare i spelsätt, skydda puck,finta och trixa, samt åka i cirklar har blivit en vardag, medans fysiskt spel,hårdare checking och mer intensiv hockey kommit i skymundan. Es är inte längre så bra som den varit, khl har sprungit förbi, tyskarna och Schweiz är inte långt efter snart är det inte omöjligt att finska ligan kliver om oxå, vem vet?!
De jag vet är att om inte denna debatt tas på allvar så är jag rädd för att svenska es kommer bli mindre attraktiv för utländska spelare samt att våra egna talanger kommer få allt svårare att anpassa sig och klara av att spela "Over there"
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Huge: Nu ändrade ju man från Checking to the head till Charging nångång under matchen igår.
| 02.24 | 5 min | MODO | 25. HEDMAN, Anton | CHARG |
| 02.24 | 20 min | MODO | 25. HEDMAN, Anton | GA-MI |
Redigerad kommentar
Länkar:
Frölunda HC-MODO Hockey
Frölunda HC-MODO Hockey
Möjligtvis att han touchat Schuberts huvuds med axeln och då krävs det ibland inte så mkt kraft för bli knockad, om det träffar olyckligt och på helt fel ställe sas.
Kan det vara så att man bara fejkat en huvudskada för att få större rubriker och ett hårdare straff på Hedman?
Kanske lite väl konspiratoriskt, men jag går som sagt bara på Sportbladets bilder...