Inlägg: 1306607
Svarskommentarer
Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
qwertas: Jag tycker inte att AIK är så bra, men om man inte är fullständigt fokuserad på uppgiften så blir man rejält straffad. Det gäller som qwertas skriver att spela upp pucken fort så att de inte hinner checka fast backarna. Då är AIK relativt beskedliga...
De har fortfarande inte en trupp för att undvika kvalspel, men om de tillåts spela sitt spel och de etablerade lagen är lite för bekväma så är de definitivt tillräckligt bra för att utnyttja det.
De har fortfarande inte en trupp för att undvika kvalspel, men om de tillåts spela sitt spel och de etablerade lagen är lite för bekväma så är de definitivt tillräckligt bra för att utnyttja det.
Det syntes ganska klart när man satt på plats i alla fall att det blev enorma ytor de få gånger SSK lyckades komma förbi framstörtande AIK:are.
AIK spelar en riktigt rolig hockey och när det dessutom är sådant tryck som det var på Hovet igår så kan jag förstå att det blir enklare för spelarna att hålla upp den pressen man sätter på varje spelare.
Stundtals var det magisk stämning på läktarna där alla sjöng med, inklusive sittplatspubliken.