Inlägg: 1325554
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
Bad_Brett: Mycket av det Boork skrev i den artikeln är förstås bara kvällstidningstrams, men jag tycker han gör en klockren analys av läget här:
"Modo har tappat sin identitet som en av de bärande plantskolorna för unga ishockeyspelare i Sverige. Därför har rekryteringen underifrån avstannat. Modo tog hem sina gamla storspelare från NHL och vann SM-guldet 2007. Dessa spelares inre driv är nu borta. Samtidigt har omgivningen levt i en förljugen tro på gamla hjältars styrka och namn. När de blivit kvar i laget har inga andra blommor tillåtits blomma bredvid dem. Hierarkin har blivit sned."
"Modo har tappat sin identitet som en av de bärande plantskolorna för unga ishockeyspelare i Sverige. Därför har rekryteringen underifrån avstannat. Modo tog hem sina gamla storspelare från NHL och vann SM-guldet 2007. Dessa spelares inre driv är nu borta. Samtidigt har omgivningen levt i en förljugen tro på gamla hjältars styrka och namn. När de blivit kvar i laget har inga andra blommor tillåtits blomma bredvid dem. Hierarkin har blivit sned."
Helt otroligt... Här postar jag en video där jag liknar MoDoiter med tomtar och arnio med ett hårigt gammalt troll. 31 minuter senare skriver Boork en artikel om tomtar i MoDo.
Fast att Boork har tomtar på loftet är i och för sig ingenting nytt...