Inlägg: 1325558
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
Mikael Uhlin: Han glömde dock: Modos juniorer har under flera år varit totalt värdelösa och de som varit talanger har varit en tvärhand hög. Kullar går i vågor.
Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
Mikael Uhlin: Men han sparkar ju in öppna dörrar, det är väl ingen i regionen som låtsas att allt är bra?
"Modo har tappat sin identitet som en av de bärande plantskolorna för unga ishockeyspelare i Sverige. Därför har rekryteringen underifrån avstannat. Modo tog hem sina gamla storspelare från NHL och vann SM-guldet 2007. Dessa spelares inre driv är nu borta. Samtidigt har omgivningen levt i en förljugen tro på gamla hjältars styrka och namn. När de blivit kvar i laget har inga andra blommor tillåtits blomma bredvid dem. Hierarkin har blivit sned."