1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507590 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 1366713

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-03-23

bj21: Själv så tycker jag att paragraf 557 b är applicerbar i det fall där Växjöspelaren "agerar målvakt" i gårdagens match.

"557 – SPELARE LÄGGER SIG ÖVER PUCKEN – Falling on the puck by a player
b) Om en försvarande spelare, annan än målvakten, avsiktligt faller på, håller
eller drar pucken in till sin kropp när pucken är i hans lags målområde, ska domaren tilldöma det icke felande laget ett:

- Straffslag (PS)"


Svarskommentarer

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-03-23
Paddan: "håller eller drar pucken in till sin kropp". Det är precis vad han inte gör. Han föser pucken under målvaktens benskydd och inte under sin egen kropp.

Skit samma-kanske.

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-03-23
Paddan: Klockrent men det missade ju domaren.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB