DariusK: Nej nej nej
Inlägg: 1506122
Svarskommentarer
Sv: RE-building the future 2012/2013
Är det inte så att den högst tillfälliga modoproduktionen av goda hockeyspelare (fyra st sammanlagt) sammanfaller med en riktad statlig regionalpolitisk satsning på ett hockeygymnasium i Västernorrland? (Den andra satsningen förlas till stackars Dalarna). Om jag minns rätt handlade satsning om tio stockholmsfinansierade miljoner kronor fördelade på ett antal år. När en ändring av regelverket medförde mindre resurser landade Modos bidrag till svensk hockeykultur på den normala nivån, dvs. typ Arbogas eller Boros.