Inlägg: 1630150
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - Modo
Även om torp hade en passningsprocent på 6,5% innan han bjöds på en hjärnskakning så saknades han därefter.
Vi bjöds på ett par riktigt vassa lägen framför kassen i första perioden. Med bättre skärpa hade ledningen varit större i paus.
Ullmark är inte i fas, fel beslut alldeles för ofta! Innan 1-1 målet har Vf en grym press på oss i vår zon och målet hänger i luften. Hela laget skriker efter ett break vi lyckas få ur pucken och byta, men Vf kommer återigen i anfall och dumpar pucken mot ullmark, som istället för att blockera och ge sitt lag lugn och ro stöter ner pucken i hörnet, en puck som Vf vinner och janmark gör 1-1 genom en lucka som inte ullmark ska släppa. Onödigt!
Roligast igår var annars när Svartvadet fick frågan i en intervju i pausen vad han tyckte om Ahnelövs insats i början av säsongen..
Vi bjöds på ett par riktigt vassa lägen framför kassen i första perioden. Med bättre skärpa hade ledningen varit större i paus.
Ullmark är inte i fas, fel beslut alldeles för ofta! Innan 1-1 målet har Vf en grym press på oss i vår zon och målet hänger i luften. Hela laget skriker efter ett break vi lyckas få ur pucken och byta, men Vf kommer återigen i anfall och dumpar pucken mot ullmark, som istället för att blockera och ge sitt lag lugn och ro stöter ner pucken i hörnet, en puck som Vf vinner och janmark gör 1-1 genom en lucka som inte ullmark ska släppa. Onödigt!
Roligast igår var annars när Svartvadet fick frågan i en intervju i pausen vad han tyckte om Ahnelövs insats i början av säsongen..
ULTIMAVICI: Något som jag tycker var bra var att även fast vi inte ägde matchen eller hade de hetaste målchanserna så satte vi de chanser vi fick till 2-3. Kändes skönt på något sätt då Frölunda körde över oss fler än en gång.
Vi gav dom en kamp om poängen och det kan vara nog så viktigt.