Frölunda - Modo
Ja Ullmark har fått lite fel start. Det är nu han får bevisa om han har det monsterpsyke som det påstås.
Skulle gissa att Reideborn står idag va? Lite tufft att köra två matcher på raken om inte annat.
Vi bjöds på ett par riktigt vassa lägen framför kassen i första perioden. Med bättre skärpa hade ledningen varit större i paus.
Ullmark är inte i fas, fel beslut alldeles för ofta! Innan 1-1 målet har Vf en grym press på oss i vår zon och målet hänger i luften. Hela laget skriker efter ett break vi lyckas få ur pucken och byta, men Vf kommer återigen i anfall och dumpar pucken mot ullmark, som istället för att blockera och ge sitt lag lugn och ro stöter ner pucken i hörnet, en puck som Vf vinner och janmark gör 1-1 genom en lucka som inte ullmark ska släppa. Onödigt!
Roligast igår var annars när Svartvadet fick frågan i en intervju i pausen vad han tyckte om Ahnelövs insats i början av säsongen..
ULTIMAVICI: Något som jag tycker var bra var att även fast vi inte ägde matchen eller hade de hetaste målchanserna så satte vi de chanser vi fick till 2-3. Kändes skönt på något sätt då Frölunda körde över oss fler än en gång.
Vi gav dom en kamp om poängen och det kan vara nog så viktigt.
Monno:
Backarna, speciellt Hedman klarar inte att spela i så här högt tempo, han missar typ 85% av passen.
J F K:
Jag håller för en gångs skull med biexperten, vars namn jag plötsligt glömt. Mikko, ?? Ähh, kommer inte på .
Bara därför gär Fröliunda mål. Själv kollade jag på Dobidoo.
Det var skröders fel.
När man ser målet så inser man givetvis att Ullmark borde blockerat pucken istället för att lägga den i hörnet.
Redigerad kommentar
Monno:
Kempe har väl klivit av också sen han fick armbågen i ansiktet, eller?
Torp såg ut att vika handleden åt fel håll då han tog emot sig på nåt vis.
Redigerad kommentar
J F K: Torp gjorde alltså illa sig på riktigt.
Nu tappade vi pucken helt onödigt och så får vi plötsligt en utvisning på oss.
Det är som om vi väntar på att slå passningarna. Vi måste vara mycket rappare.
J F K: hÅLLER MED OM FJANTSPELET. vI TAR INTE INITIATIV SOMVI BORDE KUNNA.
Oj! förlåt.
Avvaktade spel är ok, bara man vet inom sig att man egentligen för spelet och att man sen inte tar det för givet.
Nu klarar man de två första sakerna, men inte den sista. Ödmjukhet!
Redigerad kommentar
Konstigt att man inte tagit time out förresten. Det syntes sedan länge att Modo tappat spelet helt.
Hur som helst en riktigt bra period. Farliga framåt når lägen ges och täta bakåt. De flesta chanserna Frölunda får är tyvärr när vi dräller lite med pucken i vår iver att vara konstruktiva. Torp....
NuMo:
Trodde ju nästan det efter två omgångar...
Detta är ett stort kliv för mänskligheten! Nu påstår jag inte på nåt sätt att vi har vunnit mot Frölunda idag men.
J F K:
Hahaha! Possler gör en kalaspassning till Flanigan.
Kempe har klassiskt fladdrande tröja, där bak, ungefär som Magnus Pääjärvi brukar ha. Hög fart.
Typ. Saknade avartens vassa tunga under adrenalinpåslag från hans tävlingskarriär.
Var även imponerad av pausunderhållningen i första periodens knattematch. Ena laget vann med 5-0, på 4 minuters match. Antingen har Vf en riktigt talangfull årgång på gång, eller en helt bedrövlig..
Ikväll vill jag att ullmark står! Så han inte hinner däppa ihop.