+ 1
Inlägg: 1674833
Svarskommentarer
Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Amitiel:Jag tror att om domarna ställde upp efter matcherna och lät sig få ge sin syn på olika moment i matchen, att det skulle ge mer förståelse till hur dom dömer. Visst är det mindre skriverier i tidningarna om domarna i Allsvenskan, än i SHL?
hanzon:
Fast jag tror det beror mer på Peter Andersson syn på att SHL domarna ska skyddas vad som än händer, hur dålig match dom än gör ska dom inte kunna ställas till svars för sina misstag.
Tränarna har ju redan presskonferensen där dom ger sin syn på matchen, bara att tv väljer att inte filma den.