+ 1
Inlägg: 1751802
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Ja,är halvfinne så ser fram emot dom kommande turneringarna. Finland har en enorm bredd på målvaktsidan,Rinne,Lehtonen,Rask,Niemi är alla riktigt bra målvakter i NHL. Sverige har fått fram riktigt bra backar och Finland har börjat få fram riktigt bra forwards nu. Finland har inte många bra toppbackar i NHL men har några med stor utvecklings potential som,Määtä,Ristolainen,Vatanen och Juolevi . Kan bli som du sa att det blir en tronskifte mellan Sverige och Finland.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Finland? Du glömmer bort att MoDo har ett rejält försprång vad gäller träning. Läste det i Allehanda...snabba fötter, snabba fötter...Sverige kanske kan vinna OS om man låter spelare från Ö-vik få stora roller.
+ 1
Laine, Puljujärvi(stavning?), Aho, Barkov,Granlund och Rantanen för att nämna några forwards.
Backsidan är väl inte lika djup som Sveriges men Maata och Ristolainen har all möjlighet att vara internationella toppbackar.
Målvaktssidan har jag dålig koll på men den brukar ju vara ok...
Det känns som att vi kan få ett tronskifte mellan länderna...
Nu vet man inte hur NHL gör. Men nästa OS (inte nu) skulle jag inte bli förvånad om Finland vinner.