+ 4
Inlägg: 1777974
Svarskommentarer
Sv: Modo - Vita Hästen
Huge: Ja, då ska man ha pucken under kontroll också. Han plockar in den med en hand på klubban och har den inte under kontroll. Inte innan han är inne i zonen med den första skridskon.
Fast det där har jag sett flera gånger iofs. Även i shl. Spelaren är inne i zonen innan han får kontroll över pucken. Det kan finnas något konstigt i regelboken angående det. Min tolkning är att man ska hy koll innan man åker in, men det kan finnas någon gemensam tolkning...
Fast det där har jag sett flera gånger iofs. Även i shl. Spelaren är inne i zonen innan han får kontroll över pucken. Det kan finnas något konstigt i regelboken angående det. Min tolkning är att man ska hy koll innan man åker in, men det kan finnas någon gemensam tolkning...
Du får åka över blå före pucken så länge du har den under kontroll.
Således ointressant om nån skridsko släpper isen eller inte.
I övrigt håller jag med om att domarna har missat mkt, ex den solklara slashingen på Rundqvist. Inget straffslag men en klar tvåa.