+ 1
Inlägg: 1794697
Svarskommentarer
Sv: Modo - Pantern 170129
{8198}: Tyvärr, det största fel vi har ?
En totalt oerfaren tränare som togs från HV71, är inget vi behöver
Har dessutom varit andre tränare med Challe när han tränade MoDo
Det är tränarens roll att ta fram den potential laget ev. har
Hockey är färskvara, vi kan inte leva på formen vi hade runt Jul
Är som att säga att vi var Svenska Mästare 2007, så borde vi bli det i år också
En totalt oerfaren tränare som togs från HV71, är inget vi behöver
Har dessutom varit andre tränare med Challe när han tränade MoDo
Det är tränarens roll att ta fram den potential laget ev. har
Hockey är färskvara, vi kan inte leva på formen vi hade runt Jul
Är som att säga att vi var Svenska Mästare 2007, så borde vi bli det i år också
Sv: Modo - Pantern 170129
Utdrag från Björnstad. Skriven av Fredrik Backman. Läs!
"Hockey är bara ett fånigt litet spel. Vi ger det år efter år, utan egentligen kunna hoppas på någonting alls i gengäld. Vi offrar allt vi har, brinner och blöder och gråter, fullt medvetna om att det absolut största den här sporten kan ge oss tillbaka, i absolut bästa fall, är fullständigt obegripligt litet och värdelöst: bara några enstaka ögonblick. Det är allt.
Men vad fan är livet?"
"Hockey är bara ett fånigt litet spel. Vi ger det år efter år, utan egentligen kunna hoppas på någonting alls i gengäld. Vi offrar allt vi har, brinner och blöder och gråter, fullt medvetna om att det absolut största den här sporten kan ge oss tillbaka, i absolut bästa fall, är fullständigt obegripligt litet och värdelöst: bara några enstaka ögonblick. Det är allt.
Men vad fan är livet?"
AJ är det fan inget fel på.