+ 2
Inlägg: 1819712
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Huge: Nu kan jag inte hitta någonstans (om man bortser från Brynäsboken) att Stålberg blivit anmäld. Normalt på CMore om det sker en liknande incident så brukar kommentatorerna dela upp sig och tycka olika, men inte så den här gången. Det var liksom rätt klart för alla att det inte var någonting att anmäla.
Är det någon som på allvar tror att Bulan skulle hållit käften om han tyckt att det skulle varit en femma/avstängning? Såg ni när de körde kamera på honom när han svor och skrek åt domaren? Som spelare var han oerhört aggressiv och gnällig på domarna. Han verkar ha skärpt sig lite nu, men det såg ut som en liten bandhund som bara skällde...
Är det någon som på allvar tror att Bulan skulle hållit käften om han tyckt att det skulle varit en femma/avstängning? Såg ni när de körde kamera på honom när han svor och skrek åt domaren? Som spelare var han oerhört aggressiv och gnällig på domarna. Han verkar ha skärpt sig lite nu, men det såg ut som en liten bandhund som bara skällde...
Var finns frågan om "respekt" hos den tacklande i det här fallet, nåt som alla brukar tjata om från både granskarhåll och från spelarnas sida?
Om man tidigare varit väldigt noga med att peka på hur stort ansvar den tacklande har när denne haft god tid på sig att läsa av situationen, så framstår det som obegripligt ifall man låter den här incidenten passera obemärkt.
Att en ev fällande dom sen inte är nån större tröst för oss brynäsare är en annan sak, trots att vi tappar vår viktigaste spelare när det gäller som mest.