+ 1
Inlägg: 1824721
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7225}: Eh vad snackar du om? Du menar på allvar att damerna som inte drar in lika mycket cash utan kostar mer än vad det smakar ska få ha samma lön och samma villkor som herrarna?
Hur tror du det hade sett ut här i Sverige om alla företag hade haft samma logik? Klart som fan alla delar i ett företag måste dra in pengar för att kunna överleva. Tack vare herrarnas lag som damlagen finns, och den utvecklingen för damerna har bara blivit större medialt, inget annat tyvärr.
Och jag kan garantera dig att kommunen VILL ha Modo kvar, Övik som stad MÅSTE ha Modo.
Dina argument håller inte.
Hur tror du det hade sett ut här i Sverige om alla företag hade haft samma logik? Klart som fan alla delar i ett företag måste dra in pengar för att kunna överleva. Tack vare herrarnas lag som damlagen finns, och den utvecklingen för damerna har bara blivit större medialt, inget annat tyvärr.
Och jag kan garantera dig att kommunen VILL ha Modo kvar, Övik som stad MÅSTE ha Modo.
Dina argument håller inte.
Nu har väl inte kommunen varit så hårda men däremot anser de att Modo skall arbeta för jämställdhet så penningafördelningen är intressant.
Argumentet att det är herrarna som drar in pengar håller inte riktigt när det gäller de miljoner kommunen bidrar med.