+ 1
Inlägg: 1864796
Svarskommentarer
Sv: Hjälp
Tarasov: Tycker inte man ska köra bänkpress eller marklyft då det är 2 väldigt oanatomiska övningar. Bänken ersätter man med Hantelpress i snedbänk för att avlasta axlarna och marklyft ersätts med kronlyft och skivstångsrodd.
Dock skulle man lägga in mer bålövningar, utfall, stående baksida, lårcurl, mage, etc etc
Vikten är helt orelevant för muskeluppbyggnad, det handlar om kontakt/utförande
Men ja håller med dig, mer tid i gymet för att bygga starka uthålliga spelare som kan äga närkamper i spelet
Dock skulle man lägga in mer bålövningar, utfall, stående baksida, lårcurl, mage, etc etc
Vikten är helt orelevant för muskeluppbyggnad, det handlar om kontakt/utförande
Men ja håller med dig, mer tid i gymet för att bygga starka uthålliga spelare som kan äga närkamper i spelet
Tkr alla spelare i laget skall ta
Bänkpress kroppsvikt x 1,5
Knäböj kroppsvikt x 2
Marklyft kroppsvikt x 2,5
VO2 max skall 65 vara minimum😀
Lägg sen till press över huvet me stång
Dips med vikter
Chins med vikter
Kommer bli riktiga fysmonster!