1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507706 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 1898620

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Widebro på ut på Twitter: "Sedan säsongen 2006/2007 har 66 spelare som gått hockeygymnasiet i Örnsköldsvik spelat minst en hockeyallsvensk match eller i högre serier. 28 st i SHL och 20 st i AHL, KHL och NHL. Grattis Jesper till ditt kontrakt med Toronto. #återväxten #modose #plantskola"

Ett snitt på 6 spelare per år ungefär som blir proffs eller åtminstone semiproffs. (Vet inte hur många som jobbar på sommarn i HA?) Det är ä då inte fy skam.
Nästan 2st per år som även tagit klivet från SHL till annan liga. (Än om AHL inte kan räknas som uppåt kanske)

Svarskommentarer

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Inte dumt men svårt att värdera. Har man fått ut deras potential? Framförallt hade de fått en annorlunda utvecklig i andra SHL-klubbar? Hoppas vi nu får lite pengar för JL.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB