+ 1
Inlägg: 2028008
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag tror också att vi har högre budget än er om man räknar med allt som tillkommit under säsongen. Däremot tror jag inte att det handlar om SÅ mycket mer som ni modoiter verkar tro.
Rätt tröttsam diskussion. Vi kommer inte veta vilka som har rätt förrän juni-juli.
Just nu ser jag bara framemot att åka till Övik på onsdag och få en försmak av finalen som väntar i mars. Kommer bli en fullständigt magisk (och ångestfylld) matchserie.
Rätt tröttsam diskussion. Vi kommer inte veta vilka som har rätt förrän juni-juli.
Just nu ser jag bara framemot att åka till Övik på onsdag och få en försmak av finalen som väntar i mars. Kommer bli en fullständigt magisk (och ångestfylld) matchserie.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det som tyder på att Modo har högre är ju att alla som har insyn i Löven hävdar det. Det har sagts innan säsongen att löven skulle börja med lägre budget än förra året och Kenttä sa för någon vecka sedan att den var lägre än 17 osv. Så det är väl det vi lövensupportrar litar på. Men det får vi väl syna när siffrorna kommer helt enkelt. Nu är vi iaf överens om att Modo/Löven har högst budget i serien oavsett vem som kommer först och det är ju alltid något.. :). Båda lagen har ju gjort vad man kunnat av pengarna som kommit in och det har man gjort bra då vi kommer mötas i finalen sen!
Sedan tror jag inte det belastar Löven lika mycket då man har - i sammahanget - extremt mycket externt kapital som finansierar spelarkostnaderna. Det är inte bara Danielsson, utan även andra som vad jag hört lägger till rätt mycket pengar.