1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507619 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 2056989

Sv: Silly season - 2020
Spock:
Det är inte ok att få pengarna från kommunen, det är inte ok att få pengarna från en storsponsor och man skall skänka bort sina prispengar till fansen. Det är inte lätt att vara hockeyklubb alltid ;)

Svarskommentarer

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Vi lever ju i en demokrati, så om kommuninvånarna vill att kommunen ska finansiera föreningar är jag helt okej med det.

Det är väll egentligen något som alla kommuner gör förvisso.
Hetsen verkar mest ligga mot så kallad "kommundopning" lite oklart om det avser kommunen eller dess bolag.

Oavsett vad, vill kommunens invånare att en del av budgeten ska gå till idrotten så är det helt ok i en demokrati.

Oljemiljardärer, folk som bryter mot mänskliga rättigheter och andra typer av oligarker är tusen resor värre.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB