Inlägg: 2097845
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Att SHL ger damkronorna 400 000kr per säsong är knappast för att de måste. Berätta lite med om hur SHL drar nytta ekonomiskt av juniorhockeyn, intressant.
SHL satsar på juniorer för att de drar nytta av juniorutveckling rent ekonomiskt. Man satsar på damer för att man måste. Frölunda har väl fortfarande inget damlag och Skellefteås satsning kom nyligen och är i princip ett skämt jämfört med satsningen på herrlaget.
Nej, SHL styrs av egoister som skiter i svensk hockey.