+ 1
Inlägg: 2097853
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:" 400 000. Det är väl mindre än en promille av vad SHL får."
SHL får inga pengar överhuvudtaget, de har sålt TV rättigheterna, nu får du ta och ge dig, detta börjar bli patetiskt.
SHL får inga pengar överhuvudtaget, de har sålt TV rättigheterna, nu får du ta och ge dig, detta börjar bli patetiskt.
+ 1
Ja, det är verkligen inte så att Frölunda har två fd juniorer från oss som spelar billigare än vad en utlänsk spelare skulle gröra det. Samma sak med Luleå. Har de inte skrivit proffskontrakt så får klubben dessutom "utbildningsbidrag" för varje år de gjort i klubben. Självklart finns det pengar att spara på att plocka välutbildade spelare från lägre serier.