+ 3
Inlägg: 2102300
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: såklart får shl 3 gånger mer pengar. Största behovet är knappast där eftersom de är pengadopade redan. Men måste sluta förundras över hur sne och icke för hockeyns bästa svensk hockey är. Kul att hockeyettan får nästan lika mycket som oss iallafall. Hoppas vi får en fin del av kakan.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: Jo, vi har klart högst omsättning och får nog mest pengar. Det är det enda sättet att mäta det på som är någorlunda relevant.
I snitt så är det 2.6 miljoner per lag men rimligtvis kommer lag få mer eller mindre beroende på tappade intäkter. Min känsla säger att vi får mellan 3.5 - 5.5 miljoner.