+ 5
Inlägg: 2159725
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Snipan:
Det är väl inte helt otänkbart att Glader lämnar rekommendationer i samband med beslutet heller.
Det är väl inte helt otänkbart att Glader lämnar rekommendationer i samband med beslutet heller.
+ 2
Sv: Silly season
Snipan: Problemet är väl en viss hybris över det magiska spelsystemet, samt som många är inne på att den sportsliga kompetensen i styrelsen kan verkligen ifrågasättas. Jag tycker att man borde få in någon som har lite mer erfarenhet där, vilket skulle kunna vara Svartvadet, Näslund, Kent Forsberg eller någon annan med en bredare erfarenhet än bara som spelare. Jag tror inte spelarna alltid är så insatta i vad som krävs av en tränare/sportchef. Man är vana att få ett träningsupplägg och köra efter det.
Alternativet någon form av sportråd där man tar hjälp av sådana personer. Kanske kompletterat med scouter som Susse, Jocke Grundberg, Henrik Gradin osv.
Alternativet någon form av sportråd där man tar hjälp av sådana personer. Kanske kompletterat med scouter som Susse, Jocke Grundberg, Henrik Gradin osv.
+ 5
Rekrytering av nyckelpersoner bör inte vara tidskritiska, så jag ser ingen nackdel i att ha en komplicerad process.
Med tanke på Modos tränarkarusell de senaste åren, så finns det förmodligen anledning att se över processen, men beslutsförfarandet tycker jag känns sunt.