{5647}: Varför är det bara vissa klubbar som drabbas av så många utbrott? Malmö har väl haft utbrott 4 gånger eller så, Brynäs, Oskarshamn. Hur är det med exempelvis Färjestad, biter inte Corona på värmlänningar?
Inlägg: 2162311
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det är ju (och har varit) stor smittspridning i samhället både i Gävleborg och Skåne. Plus att det är väldigt hög andel smittade av den muterade brittiska varianten i Gävleborg. I Värmland tror jag det varit förhållandevis låg smittspridning nästan hela tiden.
Oskarshamn däremot, där finns inte samma förklaringar.
De hade ju oturen att åka buss till Göteborg när någon hade blivit smittad. Så där är det väl mer ren otur.
Oskarshamn däremot, där finns inte samma förklaringar.
De hade ju oturen att åka buss till Göteborg när någon hade blivit smittad. Så där är det väl mer ren otur.