+ 4
Inlägg: 2225095
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: tror dock luleå vilade en hel del fler mot oss.
Men jag fick under matchen info om 2 nya regler jag missat.
1. Vid icing får offensivt lag välja tekningssida
2. Tripping där man tex slår bort puck sen skridskor som man förut klarade sig på, kommer numera rendera utvisning. Spelar ingen roll om du tar puck eller ej.
Kanske inte lika stora som restriktionsområdet för målvakter. Men likväl ett sätt att göra hockey mer offensiv och mer tid i pp.
Men jag fick under matchen info om 2 nya regler jag missat.
1. Vid icing får offensivt lag välja tekningssida
2. Tripping där man tex slår bort puck sen skridskor som man förut klarade sig på, kommer numera rendera utvisning. Spelar ingen roll om du tar puck eller ej.
Kanske inte lika stora som restriktionsområdet för målvakter. Men likväl ett sätt att göra hockey mer offensiv och mer tid i pp.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Nä Smurfen , nu blev det lite väl mycket Timrå surr här inne va !!
Vad tror vi MoDo iter om matchen i morrn då ??
Vad tror vi MoDo iter om matchen i morrn då ??
+ 2
🤔🤔