Inlägg: 2274323
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Restriktionerna i sig är väl inte mycket att säga om
med tanke på smittspridningen.
Den nuvarande situationen var lätt att förutse för flera månader sedan. Att smittspridningen skulle öka över jul och nyår var så gott som garanterat. Att Fohm inte var snabbare med att godkänna den tredje dosen är obegripligt.
Man borde även kortat tiden mellan dos 2 och 3.
Med betydligt fler vaccinerade innan jul och hårdare restriktioner för alla ovaccinerade hade man troligtvis undvikit dessa restriktioner.
med tanke på smittspridningen.
Den nuvarande situationen var lätt att förutse för flera månader sedan. Att smittspridningen skulle öka över jul och nyår var så gott som garanterat. Att Fohm inte var snabbare med att godkänna den tredje dosen är obegripligt.
Man borde även kortat tiden mellan dos 2 och 3.
Med betydligt fler vaccinerade innan jul och hårdare restriktioner för alla ovaccinerade hade man troligtvis undvikit dessa restriktioner.
Ska bli intressant och se om Kristianstad kan vara spelförande lag?
😉🤔