{9315}: varför då ens glädjas åt "kontraktsförlängningar"?
Inlägg: 2290350
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Frontschwein: För att en förlängning av kontrakt eller ett kontrakt generellt är bra av 2 anledningar:
1- Modo kommer erhålla ersättning om en kontrakterad spelare lämnar för Shl. Inget kontrakt, ingen deg.
2- En kontrakterad As spelare kan endast gå till Shl, dvs han kan inte välja att gå till KHL, finska ligan eller någon annan liga vilket ökar chanserna att han stannar kvar.
1- Modo kommer erhålla ersättning om en kontrakterad spelare lämnar för Shl. Inget kontrakt, ingen deg.
2- En kontrakterad As spelare kan endast gå till Shl, dvs han kan inte välja att gå till KHL, finska ligan eller någon annan liga vilket ökar chanserna att han stannar kvar.
+ 4
Sv: Silly season
Frontschwein: jag tror du missförstod hela mitt inlägg, har inte ens pratat om kontraktsförlängningar utan möjligheterna att ställa ett bra lag på banan nästa säsong trots eventuella spelarförluster
+ 1