Inlägg: 2410272
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Folk har alltid haft en lite orimlig syn på pengar här i HA. Än mer sen en av Sveriges rikaste föreningar i HV71 trillade ner.
Historiskt sett så har man kunnat få loss riktigt bra spelare (på papper) för 2 mille. Bartosak, Kangasniemi och Belov gick loss för mindre.
Vi har en historik av att kunna skjuta till mer pengar efter jul också. Det handlar nog mer om hur marknaden faktiskt ser ut än om pengarna räcker till för oss.
Historiskt sett så har man kunnat få loss riktigt bra spelare (på papper) för 2 mille. Bartosak, Kangasniemi och Belov gick loss för mindre.
Vi har en historik av att kunna skjuta till mer pengar efter jul också. Det handlar nog mer om hur marknaden faktiskt ser ut än om pengarna räcker till för oss.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Högt kilopris på jänkarn Tyler K. Man vill ha 100 kg och det dyker upp 73.
Det är såklart möjligt att det allmänna läget med inflation, drivmedelspriser och elpriser spelar in också. Kan inte vara billigt att drifta Hägglunds arena, åka runt i Sverige med fyra olika lag osv.