+ 1
Inlägg: 2416473
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Keriksson: Björklöven har usel form just nu, en del frågetecken i spelet och fortfarande ett ansträngt skadeläge. De har även en match mer spelad än samtliga lag (i vissa fall två), så det är fullt realistiskt att de ligger utanför topp 4 inom ett par omgångar.
Jag skulle vara stressad i deras skor. Skiljer fortfarande lite mellan lagen ”där nere”, men det finns tendenser till att skikta sig mellan lag 2-3 och lag 4-8 om det här håller i sig.
Jag skulle vara stressad i deras skor. Skiljer fortfarande lite mellan lagen ”där nere”, men det finns tendenser till att skikta sig mellan lag 2-3 och lag 4-8 om det här håller i sig.
Sv: Silly season
Keriksson: Gällande målvakter så hade Tex en räddningsprocent i serien ifjol på 91,88%. Gudlevskis har 92,45%.
Ändå är det ett ordentligt tjat på att vi behöver Tex då han vann matcher åt oss och vi behöver honom eller en annan i slutspelet.
Ja, Nygren är väl inte optimal i slutspelet kan jag hålla med om, men när ska vi supportrar inse att Guden faktiskt är en riktigt bra allsvensk målvakt fullt i klass med Tex?
Ändå är det ett ordentligt tjat på att vi behöver Tex då han vann matcher åt oss och vi behöver honom eller en annan i slutspelet.
Ja, Nygren är väl inte optimal i slutspelet kan jag hålla med om, men när ska vi supportrar inse att Guden faktiskt är en riktigt bra allsvensk målvakt fullt i klass med Tex?
+ 7
Sv: Silly season
Keriksson: Vet att någon nämnde november som en svag månad för oss tidigare, men det brukar faktiskt vara en bra månad för oss om än kanske inte riktigt så här dominant. December/januari brukar vara lite kämpigare - vi dippade då till ett snitt på ungefär 1.8-1.9 ifjol i samband med att förstakedjan kallnade och att sedan Modigs lämnade. Sen avslutade vi säsongen starkt igen.
Nu tycker jag att vi har en helt annan bredd och djup i laget så det kan garanterat hålla i sig bättre än förra säsongen.
Nu tycker jag att vi har en helt annan bredd och djup i laget så det kan garanterat hålla i sig bättre än förra säsongen.
+ 1
Det enda som oroar är att Modo är bra "fel" tid på säsongen, nånting säger mig att det vänder 2023, Då får vi en svacka och de andra topplagen börjar få ihop spelet, hoppas bara det inte är i slutspelet det händer eller så är jag negativ, hoppas på det senare.