+ 3
Inlägg: 2451881
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Bad_Brett: Förstår helt hur du tänker, men MoDo visar att man kommer ligga i topp länge. Det är inga kotlettfrillor som går in med 5 mille nu och satsar allt. Det är nog rätt kul att lira hockey i Ö-vik den närmsta tiden. Kunde ha varit värre 😂
+ 3
Samtidigt påminner MoDos beteende rätt mycket om HVs ifjol:
1. Man inser att man har en bra chans att gå upp och värvar därför fler (och dyrare) spelare än en "normal" säsong.
2. Genom att värva dyrt spänner man musklerna och visar andra klubbar att de kommer behöva öppna plånboken rejält för att kunna utmana.
3. Eftersom marknaden är så pass skral kan man nästan säga att en toppspelare mer till MoDo är en toppspelare mindre till konkurrenterna.