+ 1
Inlägg: 2501324
Svarskommentarer
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{5647}: GAA statistiken blir väldigt irrelevant när man tar i beaktande att Modo släppt till minst skott mot eget mål av alla lag i serien.
Mycket på grund av att vi spenderar så mycket tid i anfallszon för att minimera tid i försvarszon där backarna gillar att sjabbla till det i parti och minut.
Något som hade varit intressant att se är GSAx statistik som vi har varit inne på förut i forumet. Som många här inklusive mig tror att guden ligger långt efter sina konkurrenter i.
Mycket på grund av att vi spenderar så mycket tid i anfallszon för att minimera tid i försvarszon där backarna gillar att sjabbla till det i parti och minut.
Något som hade varit intressant att se är GSAx statistik som vi har varit inne på förut i forumet. Som många här inklusive mig tror att guden ligger långt efter sina konkurrenter i.
+ 1
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{5647}: Skulle laget framför Guden göra sitt jobb så skulle den här diskussionen aldrig komma på tal. Som tex spela rejälare, minska ner misstagen. 5 min pp och släpper till bakåt istället för att avgöra matchen. Skyll för guds skull inte på keepern. Sköter sig laget så kommer Guden att hjälpa till att fixa avancemang.
+ 4
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{5647}: Har inte skrivit "för dålig". Har skrivit att jag är RÄDD för att han inte är TILLRÄCKLIGT bra för att ta oss upp till SHL.
Och det är INTE fakta , bara en känsla. Som dock verkar finnas hos många här på forumet.
Vi kanske släpper in minst mål för att vi är väldigt offensivt skickliga, och mestadels under GRUNDSERIEN spelat i offensiv zon??
Men vad vet jag, det är ju du som är experten!
Och det är INTE fakta , bara en känsla. Som dock verkar finnas hos många här på forumet.
Vi kanske släpper in minst mål för att vi är väldigt offensivt skickliga, och mestadels under GRUNDSERIEN spelat i offensiv zon??
Men vad vet jag, det är ju du som är experten!
Vilka ha bäst försvarsspel då? De som släpper in mest mål per match?