+ 1
Inlägg: 2505558
Svarskommentarer
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{5647}: Tror det hade gått att prova ett år till med större utrymme i truppen. I HA då. Fortfarande bra ålder och så.
Men nu är stommen förhållandevis stor även i nästa års truppbygge och han har stått hyfsat till över åren. Bäst att gå skilda vägar då.
Men nu är stommen förhållandevis stor även i nästa års truppbygge och han har stått hyfsat till över åren. Bäst att gå skilda vägar då.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{5647}:
Jag skulle kunna tänka mig att ha kvar honom i laget förutsatt att vi spelar vidare i HA.
Men då inte i en producerande roll i en första eller andrakedja eller i PP. Ska han vara kvar så är det i så fall i en mindre roll i en tredje eller fjärde.
Som du säger är han en bra spelare i allsvenskan, han har bra skridskoåkning spelar med energi och är rätt fysisk och vinner dueller. Skulle passa i t.ex en tredje eller fjärde.
Tycker också de byten han fick i BP mot AIK var lovande, gjorde det bra och pressade sin försvarare och låg rätt.
Kanske måste han inse att han just nu inte är en producerande spelare utan ta ett steg tillbaka och bygga sin karriär därifrån.
Jag skulle kunna tänka mig att ha kvar honom i laget förutsatt att vi spelar vidare i HA.
Men då inte i en producerande roll i en första eller andrakedja eller i PP. Ska han vara kvar så är det i så fall i en mindre roll i en tredje eller fjärde.
Som du säger är han en bra spelare i allsvenskan, han har bra skridskoåkning spelar med energi och är rätt fysisk och vinner dueller. Skulle passa i t.ex en tredje eller fjärde.
Tycker också de byten han fick i BP mot AIK var lovande, gjorde det bra och pressade sin försvarare och låg rätt.
Kanske måste han inse att han just nu inte är en producerande spelare utan ta ett steg tillbaka och bygga sin karriär därifrån.
+ 1
Han mår nog bäst i ett lag som spelar mer på kontring och där han kan få vara stjärnan. Möjligen blommar han ut där, för han har en del egenskaper som han är riktigt bra på. Bra balans, mycket bra skridskoåkning och bra på att vinna dueller. Han är också rätt bra på att bära puck.