+ 1
Inlägg: 2505562
Svarskommentarer
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter:
Jag skulle ta Anton Gradin före Sveningsson alla dagar i veckan.
oavsett serie.
Gradin - EJK - Aagaard som en 3:e kedja i SHL.
3 st. stora Modohjärtan!
Jag skulle ta Anton Gradin före Sveningsson alla dagar i veckan.
oavsett serie.
Gradin - EJK - Aagaard som en 3:e kedja i SHL.
3 st. stora Modohjärtan!
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: Det kommer aldrig funka att ha Svenne i en brunkarkedja. I hans huvud är han ju på samma nivå som Halloran och Woods i sina bästa dar. Skottet är bra när det sitter rätt men det är ju större chans att vinna på lotto än att Sven sätter skottet på mål.
+ 2
Jag skulle kunna tänka mig att ha kvar honom i laget förutsatt att vi spelar vidare i HA.
Men då inte i en producerande roll i en första eller andrakedja eller i PP. Ska han vara kvar så är det i så fall i en mindre roll i en tredje eller fjärde.
Som du säger är han en bra spelare i allsvenskan, han har bra skridskoåkning spelar med energi och är rätt fysisk och vinner dueller. Skulle passa i t.ex en tredje eller fjärde.
Tycker också de byten han fick i BP mot AIK var lovande, gjorde det bra och pressade sin försvarare och låg rätt.
Kanske måste han inse att han just nu inte är en producerande spelare utan ta ett steg tillbaka och bygga sin karriär därifrån.