+ 1
Inlägg: 2510516
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Såg händelsen nu igen!
Han säger "play dirty" två gånger, och "spela fult" fyra gånger
Han menar naturligtvis bara "spela tufft" och "spela fysiskt"
Lätt hänt det där
Han säger "play dirty" två gånger, och "spela fult" fyra gånger
Han menar naturligtvis bara "spela tufft" och "spela fysiskt"
Lätt hänt det där
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det som är problematiskt är att Fredrik bara dagar innan höll en lång monolog i Rinkside om vikten av att tänka på hur man uttrycker sig, eftersom risken alltid finns att man trissar upp stämningen, vilket kan leda till att folk går över gränsen. Han menade att det indirekt var hatiska kommentarer på Twitter som låg till grund för att huliganer uppsökte Anton Rödin i sitt hem.
När det gäller Blomqvist heter det helt plötsligt att "folk är lättkränkta" och "inte begriper sig på jargongen i ishockey". Det blir väldigt bekymmersamt när han försvarar ledare som uttrycker sig olämpligt, men samtidigt anser att supportrarna måste tänka mer på hur de uttrycker sig.
När det gäller Blomqvist heter det helt plötsligt att "folk är lättkränkta" och "inte begriper sig på jargongen i ishockey". Det blir väldigt bekymmersamt när han försvarar ledare som uttrycker sig olämpligt, men samtidigt anser att supportrarna måste tänka mer på hur de uttrycker sig.
+ 6
Varför säger då Blomqvist inte spela tufft,.spela hårt? Han säger spela fult, spela smutsigt. Inte en gång heller, utan hela timeouten.
Fredrik känner Blomqvist och vill inte stöta sig med honom. Exakt ingen som försvarat Blomqvist har sagt att spela fult, spela smutsigt är vad man säger. Möjligen dirty, vilket också har betydelsen typ spela inte en vacker hockey. Slå sarg ut, spela enkelt, inte konstruktivt. Smutsigt har en helt betydelse.