+ 5
Inlägg: 2539306
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: skulle säga att det är ett måste att både bp pch pp fungerar om det ska finnas nån chans att undvika kval
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Det var oerhört frustrerande att det behövde gå 6 matcher med uselt boxplay innan man skruvade på det. I sista matchen tyckte jag man satte mer press på puckförare och stod i skottlinjen. Istället för att snällt stå och låta dem bomba in avslut med folk på kassen. Samma katastrof var det under kvartsfinalen där man också var oförmögna att skruva på spelet
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Bortsett från de första fåtal matcherna så hade vi ett väldigt bra box play i grundserien. Tvåa efter Karlskoga med samma 82,5% om man kollar de sista 45 matcherna i grundserien.
Det var dock inte toppen i slutspelet. Intressant nog så hade de flesta lagen en del problem i den spelformen, förutom Mora.
Det var dock inte toppen i slutspelet. Intressant nog så hade de flesta lagen en del problem i den spelformen, förutom Mora.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Absolut. Vi var grymma i BP under Hellkvist. Alla förväntades spela BP, och vi var ultra-aggressiva. I år har vi istället spelar en misslyckad passiv box som ger oändligt med yta till motståndarna.
+ 2
Kändes som Djurgården gjorde mål så fort dom var en man mera.