Inlägg: 2548283
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Var inte finnen Jukka Koskilahti..? Kom från Hv (som var ett lindansarlag då) å spelade i MoDo 80 - 82. Tror nästan det....
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Ok, någon ytterligare finne känner jag inte till. Däremot var väl MoDos tränare Tommy Sandlin förbundskapten så egentligen var de väl 8 då, varav 6 fick brons, jänkaren guld och finnen blev utan medalj?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Det rycker inte till i baguetten när FBK värvar ny målis i alla fall. Det tar vi med oss..
Mikko lämnade MoDo efter guldet, måste förtydliga angående den siste spelaren, han var finländare, men blev nog inte MoDoit förrän efter OS. Osunt att minnas han