{9233}: problemet är att att HA och SHL är två olika ligaorganisationer…. Måste in under samma träd. Nu förhandlar ligorna varsina avtal.
Inlägg: 2549271
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: precis, något måste iallafall göras. Det är uppenbarligen svårt att driva runt en mindre HA-klubb rent ekonomiskt.
Personligen tycker jag att produkten HA är minst lika underhållande som shl i många av matcherna. Hade inte klagat om de gjort om fördelningen till 80/20 alternativt 75/25 shl/ha.
Färjestad går 20 miljoner plus och vi har HA-klubbar som måste sälja spelare för att överleva. Sjukt.
Personligen tycker jag att produkten HA är minst lika underhållande som shl i många av matcherna. Hade inte klagat om de gjort om fördelningen till 80/20 alternativt 75/25 shl/ha.
Färjestad går 20 miljoner plus och vi har HA-klubbar som måste sälja spelare för att överleva. Sjukt.
+ 9