+ 1
Inlägg: 2708216
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Jugge: Sedan har jag hört rykten om att J F K är en surölsgourmand, så han kan säkert redogöra för vilken volymprocent som gäller där...
Sv: Silly season
Jugge: Det beror ju helt och hållet på. En lager på 8% är odrickbar, för en smakrik porter är 8% väldigt svagt.
Personligen tycker jag att en god IPA brukar ligga på ~7% och en god DIPA på ~8-8,5%.
Samma sak med viner. En frisk Riesling kan ju ligga på omkring 10%, medan en Châteauneuf-du-Pape, Amarone eller annan smakbomb är godast om de ligger på 15-16%.
Personligen tycker jag att en god IPA brukar ligga på ~7% och en god DIPA på ~8-8,5%.
Samma sak med viner. En frisk Riesling kan ju ligga på omkring 10%, medan en Châteauneuf-du-Pape, Amarone eller annan smakbomb är godast om de ligger på 15-16%.
Sv: Silly season
Jugge: Det finns fina belgiska ale som ligger mellan 8 - 10% som inte är spritiga. Så det kan jag rekommendera dig att testa.
+ 1
Gillar du så stark öl? Tycker mest det smakar alkohol när det kommer upp i den procenten och inte öl.