+ 2
Inlägg: 2717386
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Jag tycker inte vi ska bli för fega. Det är ingen tvekan om att vi inte får chansa för mycket, men det ligger liksom i vårt DNA att ha ett rörligt anfallsspel där vi törs pincha.
Jag tror att en sak som gjorde Rundblad sämre var att han spelade med Rubins som inte var den där backen som tog djup riktigt nät Rundblad klev fram. När då spelare som Ranta spelade för chansartat hamnade Rundblad på mellanhand och blev helt enkelt väldigt feg. Vi måste dels eliminera den typ av ökning Ranta gjorde när han åkte upp mot backarna, för det sätter dem i en dålig sits.
Vi måste också ha tredjegubben högt så backarna kan kliva fram, för det är viktigt för vårt spel.
Jag tror att en sak som gjorde Rundblad sämre var att han spelade med Rubins som inte var den där backen som tog djup riktigt nät Rundblad klev fram. När då spelare som Ranta spelade för chansartat hamnade Rundblad på mellanhand och blev helt enkelt väldigt feg. Vi måste dels eliminera den typ av ökning Ranta gjorde när han åkte upp mot backarna, för det sätter dem i en dålig sits.
Vi måste också ha tredjegubben högt så backarna kan kliva fram, för det är viktigt för vårt spel.
+ 7
Handlar väl helt enkelt om att hålla motståndarna på rätt sida och våga spela djupt/högt så vi får tryck.
Vi vet ju vad Näsén och Bernhardt kan bara vi får ned motståndarna djupt. Lättare sagt än gjort på SHL nivå dock. :-)