1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507704 inlägg · 4189 ämnen
3038373 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
Costanza: Om Elton och Hallin tar nästa kliv i år så är det som två riktigt bra nyförvärv. Billiga nyförvärv dessutom. Om även Milan kan ha en riktigt bra säsong, då snackar vi!

Sv: Silly Season
Silly: Klockrent !!!!

Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Du kan hockey. Jag tror att ungdomarna är tokbra och öser på.

Sv: Silly Season
Costanza:

Gnugga på, Gnugga på... Gnugga på , Gnugga på..
Vi är från Höga land...
Som kallas Foppa Land

Gnugga på , Gnugga på ...

Sv: Silly Season
Smurfen: Gnugga på, gnugga på! Vi är från höga land. Medaljer ska vi få.

Sv: Silly Season
modomille: kan säkert bli ett bra förvärv om det inte var för den totala avsaknaden av sexighet bland förvärven så här långt. Trodde avsolut på mer hype på de 3 sista fwd platserna.

Känns ganska blasé. Men får vi ett fungerande lag o fungerande taktik så kanske mycket är vunnit. Men att bygga hype inför säsongen med de spelare vi har i truppen det blir svårt.

Nu gäller det verkligen att man hittar rätt på de två som är kvar. Men även om så blir fallet, så kanske vi måste räddas av ungdomarna o deras utveckling.

Sv: Silly Season
Smurfen:

Vi är från Svealand....
Med hundra tusen man....

Sv: Silly Season
Costanza: Art Vandelay hade väl lastat både frun, villan och bilen?

Sv: Silly Season
Costanza: Gnugga på gnugga på .............
(kanna på) sen kan jag inge mer

Fyll på någon Tack !

Sv: Silly Season
modomille: Gnugga får bli ledordet..

Sv: Silly Season
Costanza: AIK och SSK får gärna ta in dyra bacon psyken vi gnuggar oss fram!

Sv: Silly Season
modomille: MoDo borde kunna lasta upp en dyr jävla förstakedja men känslan är att det finns en handbroms i klubben. Vi får se vilka de blir. Spännande hursomhelst!

Sv: Silly Season
mattias - 74: Nu snackar vi ju dock HA och inte SHL, sen tror jag ingen här förväntar sig att han ska vinna den interna poängligan. Han kommer nog vara den som på pappret är den svagaste spelaren av dom som vi ska ha in.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Lyft in 5 nya spelare vid jul annars och kötta!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DrCox:

På Brynäs Årsmöte sa medlemmarna ja till att samarbeta med Red Bull.

Sv: Silly Season
Vargen:

Han är bra inget snack om saken men tro inte att Karlberg skall vinna den interna poängligan för det kommer han inte göra

Hans farsa vet nog hur han skall spela honom men som supporter till Leksand så känns han som en stabil allsvensk spelare

Han var ok i SHL inte mer

Att han gjorde bra ifrån sig var att han hade bättre spelare omkring sig men jag unnar honom all lycka men jag skulle tona ner förväntningarna en aning

Sv: Silly Season
Frontschwein: högsta önskan hade varit direkta bryt av kontrakt med bedrövliga berglund och måns.

Då hade vi haft pengar till en till toppback och en riktigt bra forward till. Nu står vi med två riktiga blysänken i budgeten..

Op ser jag inte heller nån funktion hos. Gör en bra match på 20.

Fortfarande sexa. Får vi in två stycken av shl kvalitet modell högre i första kanske vi kan ta oss oss till final.

Sv: Silly Season
Vargen: Nej utveckla

Sv: Silly Season
modomille: En Leksing skrev nedan att han är mer av en slitvarg. Räcker inte det?

Sv: Silly Season
Costanza: nu gör jag alltid för att jinxa detta. Karlberg är naturligtvis en jävla sniper och har en grym bössa.

Får han en speluppläggare bredvid sig så kan denna spelartyp vara direkt avgörande.

Jag är kluven till om tränarrelationen behöver vara negativ. Den kan faktiskt också ha en positiv inverkan. Vet flera gånger folk som jobbat far och son och det kan snarare leda till högre kravställan.


Nä. Jag är positiv till denna värvning egentligen. Bättre än topping iaf och Linus.

Sv: Silly Season
Willow:

Fråga Leksands fansen vad dom tycker om Stevens?

Sv: Silly Season
Frontschwein: Han gjorde 20 poäng då han inte hade skadproblem. Det är två poäng och sex mål bättre än Nolan Stevens gjorde I vinter for Leksand. Det är väl också tänkt som en center i fjärdekedjan för SSK i vinter då tänkte du?

Förra säsongen var Kelleher bäste poängplockare I MoDo på 21a plats i poängligan.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag gillar dig Frontsy! Nu blir ju inte MoDo favoriter i HA direkt. Passar oss perfekt.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Om du har rätt i den placeringen så tatuerar jag ditt användarnamn på bröstet.

Sv: Silly Season
Willow:

Som jag skrev för 2 veckor sedan..

Bra Ålder.
Bra skott ( Rightare = +)
Bra karakrär/Energispelare.
Bra fart på rören.

Förmidligen inte så dyr heller. =
Pengar till 1 toppcenter och 1 spetsig ytter!

Noterbart:
Fick börja med en tuff skada förra säsongen.
Sedan fick han alrig någon riktig kedja att spela med.
Fick hoppa runt lite i ett Leksands som hade en tuff säsong att få ordning på grejorna...

Sv: Silly Season
Vargen: Utveckla vad i hans spel som gör att han inte passar att spela högt upp i laget?

Sv: Silly Season
Här har vi nummer ett i poffabomb 2026. Tränarens grabb. En helt okej forward, men går nog inte ens in i förstakedjan hos toppkonkurrenterna. Däremot säkert fantastisk karaktär.
Nä. 6e platsen kvarstår.

Karlberg kommer sluta på plats 17 i allsvenskans totala poängliga.

Sv: Silly Season
Vargen: förrförra säsongen. Jag trodde man åkte ut den gångna säsongen. Inte den han gjorde mycket mål i, men...

Sv: Silly Season
Vargen: Då fick han möta Skellefteå, Frölunda och Färjestad. Nu ska han möta Visby, Vimmerby och Almtuna. ;)

Sv: Silly Season
modomille: Och jag tycker inte han ska spela högt upp i laget.

Sv: Silly Season
Vargen: Varför jämför du honom med fjärdekedja spelare? Han ska spela högt upp i laget.

Sv: Silly Season
Vargen: Vi ska ju bli det blekaste lag som går till SHL

Sv: Silly Season
Willow: Kan du utveckla varför att han gjorde nästmest poäng av alla spelare gör honom lämplig till en förstakedja? Var inte Leksand jumbo och åkte ur?

Sv: Silly Season
Vargen: ? Funkade ju bra när han gjorde sin bästa säsong i Leksand 24/25 då också under sin far.

Sv: Silly Season
Willow: Du kan hockey!

Sv: Silly Season
mattias - 74: Vi har ju redan Sebbe, Bjerselius och OP. Så varför ska vi ha honom? Innan alla dömer ut mig vill jag säga att jag tycker Hinken värvat rätt bra hittills. Wahlberg, Rosén och Yoon är stabila värvningar. Men här ringer varningsklockorna för mig. Bara det facto att tränaren Karlberg uppenbarligen vill ha sin son i laget gör mig orolig. Han kan ju knappast vara taggad på att bänka honom om han inte platsar.

Sv: Silly Season
mattias - 74: ändå gjorde han näst flest mål av alla spelare i Leksand förrförra säsongen...

Jag tycker definitivt han ska spela i en toppkedja.

Sv: Silly Season
Zource:

" Men ska han spela i en förstakedja? "

Nej det skall han inte, han är en spelare för 3 -4 kedjan beroende på vilken hockey man spelar

Han är inte stjärna men en spelare som sliter och ger allt i varje byte, ingen målspruta

Sv: Silly Season
Zource: Du jag vet inte, men jag gillar bra spelare.

Sv: Silly Season
Costanza: Säkert bättre än en chansning från Nordamerika. Men ska han spela i en förstakedja?

Sv: Silly Season
Haakana32: Exakt, men vi får se. Jag tycker spelaren Karlberg är bra och tror att han kan göra mycket poäng i HA.

Sv: Silly Season
Haakana32: Nu lär han vara en toppspelare på den här nivån. Minns inte om Foppa fick skit för att han fick för mycket speltid.

Det måste ha varit svårare I Leksand.

Hoppas att han är skadefri för jag gillar honom. Bra driv och skott.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Bara att välkomna Karlberg och skita i all skit. Bra spelare om han vill till Ö-vik.

Sv: Silly Season
Här är alla hans mål från säsongen 24/25. Verkar ha rätt fin bössa och sikte

Sv: Silly Season
modomille: Tror Karlberg är bra i allsvenskan men gillar inte alls pappa-son. Det slutar sällan bra och vi vet att det kommer gnällas så fort det går tungt och han fortfarande får speltid.

Sv: Silly Season
modomille: Varför skulle det inte funka här då.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Det är inte alls säkert.

Sv: Silly Season
modomille: Funkade bra i Leksand. Då borde det funka bra här också.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Ganska tveksam till den värvningen pga fader son relationen.

Sv: Silly Season
JoJo2613:

Ooopps ...vad överaskad jag vart! Hi Hi Hi

3038373 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB