+ 4
Inlägg: 2942165
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Förstår hur du tänker, men kollade lite resultat och dom har ju ändå vunnit mot Karlskoga, Kalmar, AIK och oss.
Ftedag tror jag kommer bli en liten fingervisning om var vi står. Det handlar då om att visa att man är ett lag som kan spela ett bra spel tillsammans. Inte bara vinna på individuella prestationer.
Men AIK på onsdag känns just nu att det är en viktig match att vinna. Annars känner jag bara att spelsystemet måste ändras snabbt!
Ftedag tror jag kommer bli en liten fingervisning om var vi står. Det handlar då om att visa att man är ett lag som kan spela ett bra spel tillsammans. Inte bara vinna på individuella prestationer.
Men AIK på onsdag känns just nu att det är en viktig match att vinna. Annars känner jag bara att spelsystemet måste ändras snabbt!
Faktum är att deras insatser mot topplagen inte är ett dugg märkvärdiga utan högst mediokra, den enda plusstatistiken är väl en straffvinst mot oss.
Lövens tabellryck är nog faktiskt lite missvisande.
Sen håller jag absolut inte med om att våra vinster/insatser mot topplagen bara beror på individuell skicklighet. Vi har varit betydligt mer påkopplade mot topplagen, annars hade vi inte haft ledningen och kontrollerat matcherna (till stora delar) mot både Löven och Kalmar x2.
Första matchen mot BIK var en svängig historia och lite svåranalyserad men senaste matchen borde vi faktiskt vunnit (enligt ögontestet och sannolikt även den underlioggande statistiken) trots ganska usel form (mot ett BIK som vann mot löven ett par dagar senare...).