Inlägg: 2942616
Svarskommentarer
Sv: AIK - MoDo 2025-11-26
Vikingmodo : Det gnälls alltid på inställning när spelsystemet inte är klart för spelarna. Samma sak med Andreas Johansson, Ville Nieminen och Pär Styf. Det var ett mindre problem under Karlins första sejour i HA. I Hellkvists säsonger osv.
Jag tror att om spelarna vet hur de ska agera och tror på systemet så löser det där sig självt. Nu finns en kombination av frustration över att man inte är trygg i hur man ska agera I respektive sitaution. Samt att då man inte instinktivt vet hur man ska agera, var lagkamraterna rimligen är (för det ska man ha tränat på) blir man långsam i besluten. Något som får spelaren att se ut som han har bristande inställning eller förstärker åtminstone den bilden.
Jag tror att om spelarna vet hur de ska agera och tror på systemet så löser det där sig självt. Nu finns en kombination av frustration över att man inte är trygg i hur man ska agera I respektive sitaution. Samt att då man inte instinktivt vet hur man ska agera, var lagkamraterna rimligen är (för det ska man ha tränat på) blir man långsam i besluten. Något som får spelaren att se ut som han har bristande inställning eller förstärker åtminstone den bilden.
+ 2
Min poäng är att även om spelidén överges av spelarna så måste dom ändå kunna ta rätt beslut på isen