+ 1
Inlägg: 2961548
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Det resonemanget är dock fullständigt ologiskt då vi samtidigt gör vår klart bästa match i den sista matchen, mot det bästa motståndet.
Om förtroende var förbrukat borde prestationerna rimligen ha varit jämnt svaga under hela den turnén, och inte alls pendlat sådär.
Snarare framstår det som att när när laget/gruppen väl bestämmer sig, då kan man prestera på en bra och hög nivå.
Just den mentaliteten, dvs att laget "måste bestämma sig" för att prestera, är enligt mig ett grundproblem i det här lagbygget, i kombination med en väldigt svag backsida.
Om förtroende var förbrukat borde prestationerna rimligen ha varit jämnt svaga under hela den turnén, och inte alls pendlat sådär.
Snarare framstår det som att när när laget/gruppen väl bestämmer sig, då kan man prestera på en bra och hög nivå.
Just den mentaliteten, dvs att laget "måste bestämma sig" för att prestera, är enligt mig ett grundproblem i det här lagbygget, i kombination med en väldigt svag backsida.
+ 2
Mot Nybro var det återigen så att backarna ramlade tillbaka i feghet igen. Man vågade inte hålla sig högre upp i banan, utan vi bjöd Nybro på blålinjen hela tiden. Vi fick inte tryck mot dem.
Jag tycker att det är tydligt att i matchen mot SSK spelade vi vår bästa hockey över 60 minuter för att vi förändrat hur vi ska spela. Det är rakare uppspel, det är ett mer aggressivt försvarsspel och det är tredjegubben som ligger närmare våra backar när vi är i anfallszon.
Och, forwards brydde sig inte, handlar snarare om ett förbrukat förtroende för coachingstaben än att spelare helt plötsligt inte vill vinna matcher. Man hade inte förtroende för hur vi skulle spela, så det blev förvirring.