+ 2
Inlägg: 2961552
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Så nu måste det vara säsongens bästa match för att den öht ska räknas? Oavsett vad du tycker om den insatsen så gör det inte min poäng mindre relevant.
Folk framhåller ju (med all rätt) Vimmerby- och Trojamatcherna som riktiga plattinsatser, och i jämförelse med dom framstår BIK-matchen faktiskt som riktigt imponerande (även om vissa inte höll med eftersom Werner räddade oss i slutet, men det är svårt att lägga något ansvar på MK för Bjersas blunder som leder till 5v3 i slutet etc).
Vi borde även vunnit första bortamatchen mot BIK, apropå brända lägen...
Folk framhåller ju (med all rätt) Vimmerby- och Trojamatcherna som riktiga plattinsatser, och i jämförelse med dom framstår BIK-matchen faktiskt som riktigt imponerande (även om vissa inte höll med eftersom Werner räddade oss i slutet, men det är svårt att lägga något ansvar på MK för Bjersas blunder som leder till 5v3 i slutet etc).
Vi borde även vunnit första bortamatchen mot BIK, apropå brända lägen...
+ 1
Dels har det hela tiden varit så att vi varit mer koncentrerade och i regel gjort bättre matcher mot topplagen. Det är som man alltid brukar säga inför derbyn att de matcherna lever sina egna liv. Varför tror du att det är så? Sanningen är att i de matcherna, då koncentrationen, nervositeten och fokus är på topp, så förändras förutsättningarna. Typ samma fenomen.
Det är i matcher mot de sämsta lagen som sprickorna alltid syns tydligast. Som att Löven ifjol presterade ok mot topplagen, men att de tappade oerhört många poäng mot Almtuna och Smålandslagen. Det är så det fungerar och så det alltid fungerat under de år jag följt hockeyn.