+ 1
Inlägg: 2961553
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Håller med dig fullt ut. Effekten av tränarbytet hittills är försvinnande liten.
Vi försöker spela lite rakare(ibland) ock bp ser lite bättre ut.
Men överlag är effekten knappt märkbar, precis som det brukar vara efter ett tränarbyte.
Av säsongens bästa matcher är huvuddelen fortfarande under Karlin där matchen borta mot Löven är den jag håller högst, samt de 2 första mot Kalmar samt borta mot AIK.
Dock tror jag Rohdin vs. Sundell var rätt väg att gå medan sparkningen av Karlin var helt meningslös vilket förmodligen också kommer ge noll positiv effekt.
På lång sikt är det bara negativt och det skulle inte förvåna mig det minsta om vi om 1 år skvalpar runt plats 8-10 och både Freddan och Hinken får gå.
Då är vi inne i karusellen på riktigt.
Vi försöker spela lite rakare(ibland) ock bp ser lite bättre ut.
Men överlag är effekten knappt märkbar, precis som det brukar vara efter ett tränarbyte.
Av säsongens bästa matcher är huvuddelen fortfarande under Karlin där matchen borta mot Löven är den jag håller högst, samt de 2 första mot Kalmar samt borta mot AIK.
Dock tror jag Rohdin vs. Sundell var rätt väg att gå medan sparkningen av Karlin var helt meningslös vilket förmodligen också kommer ge noll positiv effekt.
På lång sikt är det bara negativt och det skulle inte förvåna mig det minsta om vi om 1 år skvalpar runt plats 8-10 och både Freddan och Hinken får gå.
Då är vi inne i karusellen på riktigt.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Gå till dig själv. Om du har en uppgift som känns rolig, spännande och utmanande. Kommer du fokusera mer på en än den trist vardagshändelse som att diska eller städa?
Jag tror du att precis som spelarna kommer vara mer fokuserad på det som känns roligt och utmanande.
Av precis det skälet är det inte det minsta konstigt att vi presterade bra mot BIK. Oavsett förtroende för Sundell så var man fokuserade.
Det är därför det är mycket mer intressant att se hur man presterar mot bottenlag eller matcher i serielunken som man bara vill spela av. Det är då man ser hur bra spelet fungerar och det var där det blev så kopiöst tydligt att spelarna inte köpte in på hur man skulle spela.
Jag tror du att precis som spelarna kommer vara mer fokuserad på det som känns roligt och utmanande.
Av precis det skälet är det inte det minsta konstigt att vi presterade bra mot BIK. Oavsett förtroende för Sundell så var man fokuserade.
Det är därför det är mycket mer intressant att se hur man presterar mot bottenlag eller matcher i serielunken som man bara vill spela av. Det är då man ser hur bra spelet fungerar och det var där det blev så kopiöst tydligt att spelarna inte köpte in på hur man skulle spela.
Folk framhåller ju (med all rätt) Vimmerby- och Trojamatcherna som riktiga plattinsatser, och i jämförelse med dom framstår BIK-matchen faktiskt som riktigt imponerande (även om vissa inte höll med eftersom Werner räddade oss i slutet, men det är svårt att lägga något ansvar på MK för Bjersas blunder som leder till 5v3 i slutet etc).
Vi borde även vunnit första bortamatchen mot BIK, apropå brända lägen...