1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507805 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3035758

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Och jag kan lova dig att alla som klagar skulle gå ut i solen och ta en bärs om man kände att föreningen sköttes på ett bra sätt.

För mig är det förbluffande att man kallar folk som brinner för klubben, och vill se förändring när saker och ting inte sköts som det ska för "MoDodödare"!

Vill vi inte ALLA att MoDo, en av hockey-Sveriges största klubbar ska skötas på ett vettigt sätt, jo det är klart att vi ALLA vill.

Men varför då sticka huvudet i sanden när saker inte är bra, och dessutom ha mage att kritisera folk som vill se en förändring???

Och varför tror vi att Valberedningen kom med så många förslag på nyval till styrelsen?

Svarskommentarer

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: "Hur man kan ha mage att kritisera folk som vill ha förändring?"

Du är medveten om att dom som ville "ha förändring" faktiskt fick sin vilja igenom under säsongen? En aktad huvudtränare fick sparken och hinken kom ut med ett treårsavtal på kuppen och några månader senare sitter samma personer och gnäller på konsekvenserna av beslutet.

MK målas fortfarande upp som fullständigt oduglig, men det är rätt svårt att peka på någon större förbättring efter att han försvann. Men det positiva är att de åtminstone var överens med styrelsen i frågan om att MK behövde lämna.

Nu står vi här med en oprövad huvudtränare och betydligt större frågetecken än för ett år sedan. Då hovade vi in fina namn på löpande band och signalerade en tydlig SHL-satsning.

Riktigt där är vi inte i dag...

Jag vet inte om tränarbytet påverkat möjligheterna att locka spelare, men det vore rätt förvånande om turbulensen från förra säsongen eller tränarbytet inte lämnat några spår efter sig, även om vissa tycks resonera som om det inte borde påverka, överhuvudtaget.

Men det är ju därför det blir extremt tröttsamt att läsa fortsatt gnäll från samma håll, eftersom att den förändring man drev på faktiskt genomfördes, samtidigt som man verkar ha oerhört svårt att acceptera konsekvenserna av beslutet.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB