1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507864 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3035825

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: "Hur man kan ha mage att kritisera folk som vill ha förändring?"

Du är medveten om att dom som ville "ha förändring" faktiskt fick sin vilja igenom under säsongen? En aktad huvudtränare fick sparken och hinken kom ut med ett treårsavtal på kuppen och några månader senare sitter samma personer och gnäller på konsekvenserna av beslutet.

MK målas fortfarande upp som fullständigt oduglig, men det är rätt svårt att peka på någon större förbättring efter att han försvann. Men det positiva är att de åtminstone var överens med styrelsen i frågan om att MK behövde lämna.

Nu står vi här med en oprövad huvudtränare och betydligt större frågetecken än för ett år sedan. Då hovade vi in fina namn på löpande band och signalerade en tydlig SHL-satsning.

Riktigt där är vi inte i dag...

Jag vet inte om tränarbytet påverkat möjligheterna att locka spelare, men det vore rätt förvånande om turbulensen från förra säsongen eller tränarbytet inte lämnat några spår efter sig, även om vissa tycks resonera som om det inte borde påverka, överhuvudtaget.

Men det är ju därför det blir extremt tröttsamt att läsa fortsatt gnäll från samma håll, eftersom att den förändring man drev på faktiskt genomfördes, samtidigt som man verkar ha oerhört svårt att acceptera konsekvenserna av beslutet.

Svarskommentarer

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Jag fick aldrig dom signalerna förra säsongen att sparka tränarna var folks första alternativ.

Jag tror nog att prioordningen var 1. Styrelsen 2. Hinken 3. Tränarna

Nu tog ju styrelsen tag i sakerna och sparkade tränarna först, mest för att rädda sina egna skinn. Allt började i fel ände så att säga.

Sedan trodde väl ingen av oss i vår vildaste fantasi att den odugliga styrelsen skulle ge Hinken ett 3-års kontrakt, men voilá!

Nu gick ju kritiken så het förra säsongen att t.o.m den vanligtvis sömniga valberedningen fick eld i röven, och grävde fram fyra nya förslag till ny styrelse.

så förhoppningsvis får vi kanske se några förändringar framöver, men knappast förrän nästa säsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Oprövad förstetränare? Nja, han var i praktiken förstetränare I Leksand I två år, även om den andre Challe var mer ansiktet utåt.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB