1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507644 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3038145

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: och väljer styrelsen att sparka Hinken accepterar jag det. Jag tror att det är extremt osannolikt med tanke på befintligt kontrakt och knappast kommer göra laget bättre (utan snarare tvärtom då vi drar på oss mer kostnader när vi borde leta en backcoach).

Tycker man att värvningarna inte håller måttet så får man väl ta mer stöttning av Grundberg och Näslund.

Svarskommentarer

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Det blir på sikt sannolikt en liknande lösning som när Näslund och Freddan överlappade, dvs att man hittar på en ny tjänst som ska ha ett övergripande ansvar för all sportslig verksamhet, men som i praktiken kommer ta över värvningsarbetet från Hinken. Istället lär man sätta Hinken på mer administrativa uppgifter som att fixa lägenheter, hämta på flygplatsen etc. Samt hjälpa till att scouta spelare och vara som en brygga mellan tränarstab och värvningsansvarig.

De här "Karlin och Hinken hade kunnat vara bra med rätt stöd"-argumenten är fullkomligt bakvända. Det borde väl vara precis tvärtom? Dvs att Sundell kan vara bra med en huvudtränare som tar ett övergripande ansvar, så att han kan fokusera på de bitar han är duktig på?

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB